Alla själar - Javier Marías

I och med att Alla själar nu är utläst så är jag hemma från Lyrans Jorden Runtresa!
Jag har ju legat lite efter med resan, men den har ändå resulterat i en hel del trevliga bekantskaper och nya erfarenheter.


Boken handlar om en spansk gästlärare som befinner sig på universitetet i Oxford. Sin fritid fördriver han med att samla på och leta efter gamla böcker på diverse bokantikvariat. Han spenderar även en del tid på kvinnor. Speciellt finns det en kvinna som intresserar honom - Clare Bayers - en gift kollega. Dessa två inleder ett hemligt förhållande.

Det är var djupt. För djupt för min smak. Det är lågmält och förvirrat. Huvudpersonen verkar ha svårt att hitta sin roll i Oxford och känner sig för det mesta som en gäst i en främmande värld.
Boken fångade aldrig riktigt mitt intresse.

Här är resten av böckerna jag läst på resan;
En munter begravning
Sju stenar till den otrogna hustrun
Den ovillige fundamentalisten
Pojken i soffan
Annie John
Himlen i Bay City
Minaret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0