Läsutmaningar 2010 - En sammanfattning

Även att jag bstämt mig för att fortsätta med årets utmaningar tills dem är slutförda så tänkte jag göra en sammanfattning så att vi kan se hur det egentligen gick!?

Klassiska kvinnor/Skrivande svenskor
Det här var faktiskt den enda utmaningen som jag lyckades slutföra och jag är supernöjd med det!

Herr Arnes penningar - Selma Lagerlöf
Pennskaftet - Elin Wägner
Droppar i folkhavet - Maria Sandel
Den blå rullgardinen - Agnes von Krusenstjerna
Drottning Grågyllen - Moa Martinson
Hitom himlen - Stina Aronson

Martina har bestämt sig för att det inte blir en ny utmaning under 2011. Synd tycker jag! Men vi får hoppas på en fortsättning lite längre fram kanske!?

BokusToppen
Vi var många som hoppade på den här utmaningen, men den blev ju lite av en besvikelse då Hundraåringen nu legat etta största delen av året! Men å andra sidan gjorde ju detta att utmaningen för min del gick ganska bra!

v1 Hjärtat som vapen av Björn Ranelid
v2 Snabba Cash av Jens Lapidus
v3 Snabba Cash av Jens Lapidus
v4 Snabba Cash av Jens Lapidus
v5 Precious av Sapphire
v6 Snabba Cash av Jens Lapidus
v7 Äppeldalen av Deborah Smith
v8 Äppeldalen av Deborah Smith
v9 Syskonkärlek av Sheila O'Flanagan
v10 Syskonkärlek av Sheila O'Flanagan
v11 Syskonkärlek av Sheila O'Flanagan
v12 Syskonkärlek av Sheila O'Flanagan
v13 Utan ett ord av Barclay Linwood
v14 Alkemisten av Paulo Coelho
v15 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v16 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v17 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v18 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v19 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v20 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v21 Vi ses på Quentins av Maeve Binchy
v22 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v23 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v24 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v25 Bara vanligt vatten av Kajsa Ingemarsson
v26 Bara vanligt vatten av Kajsa Ingemarsson
v27 Bara vanligt vatten av Kajsa Ingemarsson
v28 Bara vanligt vatten av Kajsa Ingemarsson
v29 Bara vanligt vatten av Kajsa Ingemarsson
v30 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v31 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v32 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v33 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v34 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v35 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v36 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v37 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v38 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v39 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v40 Lyckan, kärleken och meningen med livet av Elizabeth Gilbert
v41 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v42 Kackerlackorna av Jo Nesbø (Läser istället Fladdermusmannen)
v43 Kackerlackorna av Jo Nesbø (Läser istället Fladdermusmannen)
v44 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v45 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v46 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v47 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v48 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v49 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v50 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v51 Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
v52 Det blod som spillts av Åsa Larsson

Jorden Runt
Det har gått ganska sakta på min Jorden Runtresa i år. 4 stopp av 8 kan ju knappast klassas som godkänt! Men som sagt, jag fortsätter. Och dessutom skall jag hänga på 2011 års resa också som startar i februari! Följande böcker hann läsas;

Stalins kossor - Sofi Oksanen
Persepolis - Marjane Satrapi
Mardrömmen - Kenzaburo Oe
Att tro på mister Pip - Lloyd Jones

Deckarutmaningen
Enligt O körde på med en deckarutmaning under hela året som jag såklart inte kunde låta bli att hoppa på. Det gick väl också sådär... Hann dock med en hel del nya bekantskaper;

Håkan Östlundh - Släke
Qiu Xiaolong - En röd hjältinnas död
Karin Alfredsson - 80° från Varmvattnet
Yrsa Sigurdardottir - Det tredje tecknet
Deon Meyer - Död i gryningen
Viveca Steen - I de lugnaste vatten
Mark Billingham - Sömntuta
Ann Cleeves - Svart som natten
Christian Jungersen - Undantaget

Mytserien
En kort utmaning där jag valde att läsa en bok. Så den är ju faktiakt också avklarad! Jag valde att läsa Flicka möter pojke av Ali Smith.


Nobelpristagarutmaningen
Slutligen min egna Nobelutmaningen. Det är rent ut sagt pinsamt att jag inte lyckats slutföra denna! 3 av 5.. Verkligen inte godkänt!

Nadine Gordimer
Orhan Pamuk 
Gao Xingjian 



Nu ska jag surfa runt och leta nya utmaningar jag kan hoppa på under 2011! Men det verkar inte vara så stort utbud som detta året! Tipsa mig gärna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0