En ensam människas bibel - Gao Xingjian

Vilken läslustdödare det här var! Känns verkligen skönt att den äntligen är utläst!



Boken handlar om en författare som ser tillbaka på sitt liv i Kina under kulturrevolutionen. Jag tror att det är en delvis självbiografisk roman. Nutid blandas med dåtid hela romanen igenom.

Nä, tummen ner för den här periodens Nobelpristagare. Ingen författare jag kommer läsa mer av skulle jag tro!
Boken saknar allt - driv, intressant handling, intressant persongalleri.... Att kapiteln stundom är skrivna i olika tidsperspektiv gör det hela ännu mer rörigt. Ibland kallas huvudpersonen för Han och ibland kallas han för Du. Jag har fruktansvärt svårt att hålla isär handlingens olika tider och för att inte tala om alla kvinnor som finns med i handlingen. Ett råd till Er andra - LÄS INTE!

Kommentarer
Postat av: Emmas Bokhylla

Ah, vad trist!

Det alltid trakigt nar sadant hander...Man blir sa besviken!

2010-08-21 @ 12:28:58
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja, inte för att jag hade så jättestora förväntningar på den här boken, men man blir ju så besviken ändå....OCH uttråkad!

2010-08-22 @ 10:16:45
Postat av: Josefin

Det här med Han och Du verkar vara hans grej, det var så hela tiden i den här dramasamlingen som jag läst nyss. Men jag kommer inte läsa något mer av GX!

2012-09-19 @ 13:18:22
URL: http://nobelprisprojektet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0