Förbjuden frukt - Sarah Addison Allen

Den här boken låg etta på Bokus topplista under flera flera veckor i
våras. En helt okänd bok för min del, men blev nyfiken när jag läste
alla positiva omdömen om den!
I mars 2008 kom den här boken ut på svenska och det är hennes
debut och än så länge ända bok översatt till svenska.

Boken har två huvudpersoner, systrarna Sydney och Claire
Waverly. Claire lever fortfarande i föräldrahemmet i Bascom.
Hon trivs med att leva ensam och lever för den vackra
trädgården med äppelträd och allehanda örter.
Plötsligt en dag dyker Sydney upp på gården. Hon har tvingats
fly från sin make som har hotat och misshandlat henne. Med
sig har hon sin dotter Bay. Det blir en dramatisk vändpunkt
för Claire som är van vid att leva ensam. Till råga på allt får
hon en ny granne som börjar uppvakta henne..

Helmysig bok som direkt för tankarna till boken Äppeldalen av Deborah Smith som jag läste för ett tag sedan. Lite samma mystik, nästan som en saga.
Lättsmält och avslappnande läsning, men fram mot slutet blir det faktiskt till och med lite spännande! Förutsägbart slut men trots allt just det slutet jag önskade mig...
Jag ser fram emot fler översättningar av Sara Addison Allen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0