Äppeldalen - Deborah Smith

Den här boken låg etta på Bokustoppen ett par veckor i början av året. Författaren Deborah Smith är en helt ny bekantskap för min del och efter den här läsupplevelsen hoppas jag att jag får chansen att läsa mer av henne.

Hush McGillen är den femte generationens kvinnor som
lever på och driver en berömd äppelodling i Georgia, USA.
Hennes make Davy är sedan flera år avliden och nu lever
hon som änka tillsammans med sin son Davis.
En dag vänds hela tillvaron uppochner när Davis kommer
hem från universitetet tillsammans med en flicka som
visar sig vara presidentens dotter. I hemlighet har det
förälskade paret gift sig och flyr nu undan livvakterna hem
till äppeldalen.
Varken Hush eller presidentparet är särskilt roade av
äktenskapet och presidentfrun gör allt för att smutskasta
Hush och hennes gård.
När Nicholas Jakobek, en nära vän till presidenten, skickas
till Äppeldalen för att hämta hem den nygifta flickan Eddie
ändras dock planerna ganska drastiskt och en sedan många
år bevarad hemlighet gör att hela familjen McGillen riskerar
att splittras!

Det här var en riktigt riktigt bra bok. Nog en av de bättre som jag har läst måste jag säga. Fullkomligt älskar miljön som den utspelas i. Persongalleriet är helt fantastiskt. Det här skulle verkligen blivit en kanonfilm tror jag. Har läst över halva boken idag och är nästintill helt hänförd. Mer Deborah Smith för mig? Ja tack gärna!



Kommentarer
Postat av: Lotta - hyllan

Jag tyckte den här var helt underbar, och det helt otippat för jag hade aldrig hört talas om Smith tidigare. Tror också det skulle bli en bra film.

2010-07-27 @ 19:03:46
URL: http://hyllan.blogg.se/
Postat av: enligt O

Kul! Har varit lite skeptisk, men nu kanske jag ska pröva. Den står i hyllan på jobbet (förhoppningsvis även efter semestern)

2010-07-27 @ 19:04:39
URL: http://www.enligto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0