Bara vanligt vatten - Kajsa Ingemarsson



Det har ju som sagt gått lite si och så med alla utmaningar efter nästan en hel månads sjukhusvistelse utan vare sig böcker eller bloggande! Den här boken toppade i allafall BokusToppen under några veckor i somras och nu lägger jag den till handlingarna!

Stella Friberg är en framgångsrik författare och håller just nu på med sin tionde och sista bok om Franciska Falke. Skrivron vill dock inte riktigt infinna sig och till råga på allt får Stella en stor vattenläcka i sin lägenhet så hon tvingas ha hantverkare hos sig dygnets alla vakna timmar. Dessutom är det en mystisk kvinna som följer efter henne och förhållandet med pojkvännen Fredrik är inte heller vad det brukade vara. Kort sagt ganska struligt...

Jag har lite svårt att sätta fingret på vad jag egentligen tycker om den här boken. Ju längre handlingen går desto bättre tycker jag dock om den. Men avsnitten där man får ta del av vad Stella skriver om Franciska är för mig ganska ointressanta och kunde ha uteslutits helt tycker jag. Det för liksom inte handlingen framåt utan känns bara som ett sidospår. Slutet kändes väldigt förutsägbart, men precis som jag ville ha det!

Jag har tidigare läst Små citroner gula av Kajsa och det kommer alldeles säkert bli fler!

Kommentarer
Postat av: We love Sthlm

Den vill jag också läsa! Ägnade söndagen åt att rensa bokhyllan och göra i ordning våran adventskalender på bloggen. Kika gärna in och gissa vad som gömmer sig bakom lucka 1!

2010-12-01 @ 12:32:10
URL: http://welovesthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0