Små citroner gula

134182-1

Jag har precis läst ut Små citroner gula av Kajsa Ingemarsson. Det är den första boken jag läser av henne. Överallt har den fått bra kritik så det var ju klart att jag hade höga förväntningar på den.

I allas liv finns en vändpunkt.
Med en fot i Stockholm och en i barndomens trygga småstad tycker sig Agnes stå hur stadigt som helst. Hon har en familj som alltid ställer upp, ett bra jobb, en pojkvän som älskar henne och en bästa vän som hon känner utan och innan. Eller? En efter en rasar byggstenarna i Agnes liv tills hela tillvaron rämnat. Men kanske är det så att det finns en mening med allt som händer. Frågan är bara hur man hittar den.

I recensioner har man kunnat läsa att det är en varm och charmig roman och jag kan inte annat än hålla med. Tycker dock handlingen är någöt för långsam. Jag sitter hela tiden och väntar på att något skall hända, men det gör ju inte det... Slutet var dock helt enligt min smak, om än ganska förutsägbart! Den får 3 av 5 möjliga!

Kajsa Ingemarsson har även skrivit;
På det fjärde ska det ske (2002)
Inte enklare än så (2003)
Den ryske vännen (2005)

Hon har även gett ut en samling kåserier, Kajsas värld som kom nu 2006.


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Håller på att läsa den där boken just nu. Så långt jag läst (lite över halva boken) så skulle jag bara ge den 2/5... Som du sa: Man väntar på att någonting ska hända, men det gör inte det.

2010-01-10 @ 19:35:23
URL: http://bokbabbel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0