TemaTrio: Nobelpriset

Lyrans Noblesser har nu startat en ny finurlig
sak - TemaTrio - som jag såklart hänger med på!
Den här gången är det Nobelpristagare det gäller.


1. Då måste jag ju såklart lyfta fram Doris Lessing
och hennes bok Det femte barnet
som jag läste för
ett tag sedan. Blev så glatt överraskad av den!
Kommer absolut att läsa fler av henne.

2. Selma Lagerlöfs bok Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige var förvånadsvärt bra tycker jag. En tjock bok med massor av olika småsagor i kan man säga. Kan läsas både i inlärningssyfte och som sagobok!

3. John Steinbecks Öster om Eden gick ganska segt att läsa ut, men den var absolut läsvärd. Det faktum att det är en så tjock och tung bok bör inte avskräcka!

Kommentarer
Postat av: Lyrans Noblesser

Kul att du är med Therese. Nils Holgersson har jag faktiskt inte läst, det borde jag nog göra.

2009-03-30 @ 18:31:41
URL: http://lyrannobel.blogspot.com
Postat av: Therese

Ja, gör det! Den var ganska mysig faktiskt!

2009-03-30 @ 19:06:06
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0