Mossvikenfruar - Chansen

Emma Hambergs roman Mossvikenfruar - Chansen har gått mig
 ganska omärkt förbi. Men för ett antal månader sen fick jag den
på köpet när jag köpte mineralvatten. Den har dock blivit stående i
bokhyllan ända sen dess. Vlken tur att jag fick för mig att läsa den
nu, för jag fullkomligt älskade den!

Egentligen är den inte alls speciellt utmärkande eller annorlnda.
Anki lever ett lyckligt Svenssonliv tillsammans med Peter. De har
varit tillsammans i stort sett så länge de kan minnas och vardagen
är inget som stör dem. Men så en dag hittar Anki en filmrulle
i Peters ficka och när hon framkallar den får hon en chock. Peter
i armarna på en annan kvinna.
Anki och väninnan Linda flyr till
Stockholm där Anki dock aldrig hittar någon fast punkt i tillvaron.

Till råga på allt upptäcker hon snart att hon är gravid - med Peters
barn.
 

Lättsamt och snabbläst. Det var vad jag behövde just nu. Boken gick rakt in i hjärtat på mig. Måste absolut få tag i Brunstkalendern också nu om den är lika underhållande som den här. Har du inte läst Mossvikenfruar så passa på nu i sommar. En alldeles utmärkt bok för hängmattan!

(En fråga bara!? Skall man kalla det här chick lit? )

Kommentarer
Postat av: Anonym

Brunstkalendern tyckte jag var väldigt rolig och den har fått bättre kritik bland läsare än Mossvikenfruar. Nu har du gjort mig nyfiken på att läsa mer Emma Hamberg.

2009-06-15 @ 21:09:50
URL: http://bokpaula.wordpress.com
Postat av: Therese

Ja, jag ska absolut läsa Brunstkalendern. Undra om hon har ngt nytt på g?

2009-06-15 @ 21:13:09
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg
Postat av: Fia

Det vattnet vill jag också köpa!

2009-06-16 @ 06:01:08
URL: http://fiaisreading.blogspot.com
Postat av: Therese

Jag tror inte att det erbjudandet gäller ännu. Jag köpte det för flera månader sen! =)

2009-06-16 @ 11:58:16
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0