Lust



Elfriede Jelineks
roman Lust gav absolut ingen lust att läsa mer av henne. Den för direkt tankarna till Ögats historia som jag läste för ett tag se nu.

Boken handla om Gert som är gift med direktören Hermann. Han är helt besatt av våld och sexualitet och tror att han äger sin hustrus kropp. Gert försöker flera gånger bryta sig loss. Hon träffar en ung student, men även detta förhållande mynnar bara ut i sex.

Usch, det här är det sämsta jag har läst på länge. Det gick fruktansvärt segt att ta sig igenom den här boken trots att sidantalet är ganska blygsamt. Språket är för mig helt obegripligt! Skriver Jelinek alltid såhär? Hade det inte varit för Nobelpristagarutmaningen så hade jag aldrig läst klart den här boken!
Nej, ska du läsa Jelinek så ta något annat än den här!

Kommentarer
Postat av: boksnoken

Har inte bestämt vilken bok av Jelinek jag ska läsa, men det lär ju inte bli den här! :-) Hoppas inte alla hennes böcker är lika dåliga...

2009-06-24 @ 21:09:05
URL: http://boksnoken.wordpress.com
Postat av: Oscar Raul

Det låter ändå som att Lust har betydligt mer intressant inom pärmarna än Läckbergs och Marklunds smuts.

2009-07-19 @ 22:08:04
URL: http://determinerad.wordpress.com/
Postat av: Amoroso

Prova älskarinnorna! Har skrivit om den på bloggen, sök på etiketten Jelinek eller månadens nobelpristagare. Den är enligt min synpunkt en av hennes starkaste kort!

2009-07-21 @ 22:32:14
URL: http://amoroso-mildasanger.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0