Mitt himmelska kramdjur

Katarina Mazettis bok Mitt himmelska kramdjur var den senaste boken jag fick i mitt Pocketbyte-Mini-paket. En tunn och lättläst bok som gick snabbt att ta sig igenom. Det enda jag tidigare läst av Mazetti är Grabben i graven bredvid och Familjegraven vilket gjorde att jag hade en del förväntningar på den här boken!

Ett gäng människor samlas på Saligheten, ett slags läger för sökande själar. Det är Wera, som egentligen är journalist och ser chansen till ett riktigt bra scoop. Det är Madeleine som bär på en stor sorg och en väldigt tung ryggsäck. Det är Bertil, fd läkare och ett antal fler personer. Här på Saligheten håller de sina egna torgmöten och det uppstår häftiga diskussioner men också starka känslor och relationer.

Kände direkt att den här boken påminde en del om Bipaviljongen som jag läste för ett tag sen. Det var ingen bok som föll mig i smaken direkt och inte heller den här. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är jag inte tycker om, men det är mycket pladder om tro och om predikningar. Saknar spänning som driver handlingen framåt helt enkelt! Men jag blir inte avskräckt från Mazetti inte.. Jag kommer läsa mer av henne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0