Sjöjungfrun



Nu har jag minsann läst ut Camilla Läckbergs sjätte kriminalroman Sjöjungfrun.

Precis som vanligt är handlingen förlagd till Fjällbacka och huvudpersonerna är ju som vanligt Erika Falck och hennes man polisen Patrik Hedtsörm. Historien tar sin början när en man hittas mördad och fastfrusen i isen. Mannen visar sig vara den man som polisen sökt efter i flera månader. I samband med det här släpper författaren Christian sin första roman Sjöjungfrun och när det kommer fram att han under skrivandets gång fått hotbrev skickade till sig tar Erika saken i egna händer. Vem är egentligen Christian och varför har han berättat så lite om sitt förflutna? Har hotbreven något med mordet att göra?

Mm, som vanligt gillar jag Läckberg. Men jag tycker inte att det här är det bästa jag har läst, tvärtom. Jag börjar störa mig på Erika som jämt skall lägga näsan i blöt... Tyckte inte heller att det var så svårt att räkna ut hur allt hängde ihop den här gången. Njae, jag är faktiskt lite besviken måste jag säga. Den får endast 3 av 5 möjliga faktiskt. Dock slutar den ju naturligtvis spännande vilket gör att jag såklart även måste läsa kommande bok...

Camilla Läckberg har skrivit;
Isprinsessan
Predikanten
Stenhuggaren
Olycksfågeln

Tyskungen
Sjöjungfrun

Kommentarer
Postat av: Em

2008-07-17 @ 18:02:30
Postat av: Emelie

Tråkigt att höra att den inte var så bra :( Hoppas inte att böckerna blir sämre och sämre igen nu!

2008-07-17 @ 18:03:45
URL: http://bokbloggen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0