Bokslut 2008

Deckare/spänning/thriller/skräck

Aponno Marcel - Anasarka

Cook H. Thomas - Där tvivet gror

Ernestam Maria - Kleopatras kam

Ernestam Maria - Alltid hos dig

Fredel Mark - Generalsekreteraren

Hill Joe - En hjärtformad ask

Läckberg Camilla - Tyskungen

Läckberg Camilla - Sjöjungfrun

Ramberg Lennart - Kyoto och fjärilarna

Temple Peter - Mörk kust

Roman

Bataille George - Ögats historia

Bataille George - Madame Edwarda

Bengtson Erik - Amish

Golding William - Flugornas herre

Grisham John - Coachen

Haag Martina - I en annan del av Bromma

Hildestedt Ingela - Göteborgsgata brandgul sol

Hosseini Kahled - Tusen strålande solar

Janouch Katerina - Bedragen

Jessen Ida - Det första jag tänker på

Lagerkvist Pär - Gäst hos verkligheten

Lagerlöf Selma - Nils Holgerssons underbara rea genom Sverige

Lagerlöf Selma - Den heliga natten och andra julberättelser

Lawrence D.H - Söner och älskande

Lärn Viveca - Värmebölja

Lärn Viveca - Aprilväder

Oates Joyce Carol - Djur

Paulrud Anders - Kärleken till Sofia Karlsson

Ragde Anne B - Berlinerpopplarna

Ragde Anne B - Eremitkräftorna

Steinbeck John - Öster om Eden

Strindberg August - Röda rummet

Tolstoj Leo - Kreutzersonaten

Självbiografi

Coetzee J M - Pojkår

Haag Martina - Hemma hos Martina

Haag Martina - Martina-koden

Halder Baby - Från mörker till ljus

Helgesson Jonas - Grabben i kuvösen bredvid

Olsson Ulrika - Den tusende gången

Paulrud Anders - Fjärilen i min hjärna

Rosing Linda - Den nakna sanningen

Sommelius Sören - Sanna historier om flickan i Auschwitz

Thunberg Karin - En dag ska jag berätta om mamma

Barn - och ungdom

Bosch Pseudonymous - Namnet på boken är hemligt

Lindgren Barbro - Max napp

Lindgren Barbro - Max Potta

Norlin Arne - Halvan kör brandbil

Wegelius Jakob - Legenden om Sally Jones

Summa: 48 st



Årets mest lästa genre: Det är romanerna som tar den platsen i år också! Inte så förvånande kanske.

Årets bästa: Tusen strålande solar alternativt En hjärtformad ask

Årets sämsta: Röda rummet

Årets överraskning: Helt klart Söner och älskande

Årets bästa bokhändelse: Såklart Bokmässan! Men även att jag fått kontakt med så många trevliga bokförlag som så snällt skickar recensionsexemplar till mig!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vilken koll du har på alla böcker du har läst =) //Sofie

2009-01-02 @ 11:22:41
URL: http://sofiemarika.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja, jag försöker! Bloggar om allt jag läser så därför har man ju rätt så bra koll! =)

2009-01-02 @ 19:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0