Livets sommar - Oddvør Johansen

Dantes Bibliotek har beslutat sig för att lägga ner bloggeriet. Tråkigt tycker jag, men tänker ändå köra vidare med den Nordiska utmaningen.
Här kommer min recension från Färöarna, en aning efter alla andra! =)

Livets sommar kom ut 1982 och är en barndomsskildring med
en del självbiografiska drag. Huvudpersonen i berättelsen
heter Nora och vi följer henne och hennes familj under en
händelserik tid någonstans under 50-talet.
Familjens dröm
är att kunna bygga ett nytt hus men den dåliga ekonomin
sätter stopp för detta. Noras far är möbelsnickare och har
dåligt med jobb.

Tillsammans med Nora får vi även lära känna bästisen
Flovin som har det lite jobbigt då hennes mor plötsligt
bestämmer sig för att lämna fadern.

Det är ingen bok jag skulle ha valt att läsa i vanliga fall, men tack
vare den här utmaningen kan jag nu bara konstatera att jag är
nöjd, jättenöjd, med att ha stiftat bekantskap med den här författaren.
Boken är kort och lättläst men ändå innehållsrik. Egentligen händer
det inte så jättemycket i historien men den berör ändå och känns sådär
mysig! Den dröjer sig kvar även efter att jag har läst ut den.
Stundtals var det lite svårt att hänga med bland alla personer namn
och eftersom boken är så kort får man inte riktigt grepp om en del personer.

Nu kör vi vidare med nästa bok i utmaningen! Danmarkstår på tur!

Kommentarer
Postat av: Västmanländskan

Hej!

Jag ställer en fråga till alla som varit med i den nordiska utmaningen hos Dantes bibliotek:



http://vastmanbok.blogspot.se/2012/05/fraga-flytta-den-nordiska-utmaningen.html

2012-05-14 @ 12:52:04
URL: http://vastmanbok.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0