Mord.net - Dan Buthler & Dag Öhrlund

Den här boken har jag lånat på biblioteket säkert 5 gånger.
Sen har den blivit liggande och lånetiden har gått och boken
förblivit oläst. Men NU äntligen bestämde jag mig för att ta
tag i den. Den hänger ju kvar på läslistan ända sedan 2010!
Ingick i Enligt O:s deckarutmaning.


Det här är Buthler och Öhrlunds deckardebut och den
har varit ganska omtalad. Den gavs ut redan 2007 så
den har några år på nacken nu.
Jacob Colt är polisen som har den egentliga huvudrollen
men handlingen handlar lika mycket om hans
internationella kollegor och framför allt handlar den om
brotten och brottslingarna.

En ung flicka i Hässelby blir brutat ihjälskjuten av en
man hon aldrig har träffat.
En dataprogrammerare mördas på färjan mellan
Helsingfors och Stockholm. Men varför? En hel rad
skumma mord inträffar i ett flertal ollika länder och
Jacob Colt och hans kollegor står handfallna. Offren och deras mördare verkar inte ha någonting alls gemensamt...
Alla lösa trådar leder till en gemensam plats - nämligen internet.


Det här var en bra bok. En snabb, hård och rafflande historia. Jag hade till en början svåt att hålla reda på alla karaktärer vilka är ganska många... Men efter ett tag fick jag koll på alla poliser och brottslingar! Slutet lämnades ganska öppet måste jag säga! Intressant!
Deckarparet har gett ut flera andra böcker efter den här och det är ju inte utan att man är lite nyfiken. En nästan vanlig man heter uppföljaren till den här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0