Naiv Super - Erlend Loe

Förra året hoppade jag på Boktolvan vilket ju gick sådär...
Men jag kämpar på. Istället för att göra en ny under 2012
kör jag vidare på min gamla. Skam den som ger sig! Erlend
Loe är en av författarna som ingår i min Boktolva.

Boken är skriven i Jag-form och handlar om en 25-årig
kille, som efter att han förlorar ett spel mot sin bror,
börjar fndera över meningen med livet. Han sitter
instängd i sin brors lägenhet och läser en bok som
handlar om tid. Existerar verkligen tid? För att fördriva
sin tid ytterligare köper han sig en bultbräda som han
hamrar på, faxar med en vän och skriver listor på diverse
saker.

Det här är en snabbläst bok med korta kapitel. Den är lite
smårolig och lite dråplig, men ingenting jag skrattar högt åt.
Jag kan rekomendera den när man behöver något mer lättsmält.
Det här är Erlend Loes debut och jag har förstått att han är
otroligt populär i Norge. Kanske borde man läsa mer av honom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0