Jag saknar dig, jag saknar dig! - Peter Pohl & Kinna Gieth

Nu kan jag stoltsera med att årets första utmaning är
avklarad! Prisbelönta utmaningen är till ända! Jag har
som bekant läst Augustprisvinnare i barn- och
ungdomsklassen och trion avslutades nu med boken
Jag saknar dig, jag saknar dig! Den fick Augustpriset 1992.

Cilla och Tina är enäggstvillingar. Dem ska snart fylla
14 år.
På sin mammas födelsedag skyndar dem iväg till
skolbussen. De är sena och måste springa. Det som
absolut inte får hända händer... Cilla blir påkörd av
en bil och avlider till följd av skadorna. Tina blir
ensam kvar... Hur ska hon någonsin kunna bli lycklig
igen? Hur ska hon kunna leva utan Cilla?


Jag hade inte en aning om att det här faktiskt bygger på en verklig händelse - dock lite omarbetad. Kinna tog nämligen kontakt med Peter Pohl efter att hon förlorat sin syster i en trafikolycka och tillsammans skrev dem denna viktiga bok som nu även blivit flimatiserad.
Den är gripande och bra! Läsvärd - helt klart!

Kommentarer
Postat av: Hundöra

Grattis! Roligt att du hann avklara utmaningen med så god marginal. :) Själv läste jag ut sista igår.



Jag har för mig att denna bok har filmatiserats, kan det tänkas stämma? Om ja, har du sett eller tänkt se den?

2012-02-27 @ 08:33:57
URL: http://www.hundora.se/bokkupan/
Postat av: BokBrud

Den låter rätt bra så jag funderar på att läsa den :)

2012-02-29 @ 14:58:25
URL: http://bokbrud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0