Trollkarlens barndom och andra berättelser - Hermann Hesse

Hermann Hesse fick Nobelpriset i litteratur 1946 och var årets första författare i min utmaning.
Jag valde att läsa Trollkarlens barndom och andra berättelser som är en samling texter som alla handlar om Hesses uppväxt på ett eller annat sätt. Texterna är skrivna under en lång tidsperiod, hela 60 år. Från den unga gossen Hesse som drömer om trollkarlar och magt till ungdomen Hesse som bryter upp mot sin far...


Tråkigt tråkigt tråkigt... Ett riktigt sömpiller det här. Ointressant handling och tråkigt språk med långa meningar. Inget jag skulle välja att läsa igen... Så intetsägande så jag inte ens vet vad jag ska skriva mer!?


Kommentarer
Postat av: Lise-Lotte

Hej!

Oj... du är verkligen intresserad av böcker! :)

Jag äger en liten bokhandel på västkusten, och har precis börjat blogga för några dagar sedan. Jag skulle bli jätteglad om du ville kolla min blogg, och kanske ge en liten kommentar!

Ha en fortsatt trevlig påskhelg! / Lise-Lotte

2012-04-08 @ 12:44:43
URL: http://stromstadsbokhandel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0