Nordisk litteratur

Som tidigare inlägg beskriver är jag ju nu sugen på nya läsutmaningar inför nästa år.

Dantes bibliotek kör precis som Lyran en form av Nordisk läsutmaning och jag känner mig absolut hågad att hänga på.

Till skillnad från Lyrans utmaning börjar Dantes redan nu i november och det är Finland som gäller och jag bestämmer mig raskt för att läsa Arto Paasilinna.

Såhär ser Dantes utmaning ut. Vilka böcker och författare jag väljer presenteras efterhand!

November: Finland
December: Island
Januari: Färöarna
Februari: Danmark
Mars: Norge
April: Åland
Maj: Finland
Juni: Island
Juli: Grönland
Augusti: Norge
September: Danmark

Upplägget på Lyrans utmaning presenteras senare!

Kommentarer
Postat av: violen

Vi ses i utmaningen då! :-)

2011-11-19 @ 22:34:01
URL: http://violensboksida.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0