Läsplanering juli 2011

1. Deckarutmaningen i november bjuder på boken Mord.net av Dan Buthler som jag sprungit på överallt kan tyckas. Nu äntligen får jag chans att läsa den!

2. Lyckan, kärleken och meningen med livet klarade faktiskt att peta ner Hundraåringen från Bokustoppen åtminstone en vecka!

3. Ingrid Hedström är december månads deckarförfattare. Lärarinnan i Vilette är hennes första bok, vilket ju passar bra eftersom jag har den hemma!

4. Det blod som spillts av Åsa Larsson knep plötsligt förstaplatsen på Bokuslistan! Väljer dock att läsa Solstorm, bok nr 1 istället!



Här fortsätter listan med nya böcker som tillhör 2011 års utmaningar!


5. Tolv böcker som ingår i boktolvan skall läsas. Har dock hela året på mig! Inte börjat utmaningen riktigt ännu!

6. Ny Jorden Runtbok! Dags för Mellanöstern!

7. Den som känner sig manad kan ta tag i Hertha Müller i Nobelutmaningen! Jag väntar ett tag till!

8. Ny Bokusetta. Boken Förbjuden frukt av Sarah Addison Allen.

9. Jorden runt far till Asien i april.

10. Det blir många nya böcker på Bokus lista nu! Kul! Sarahs nyckel.

11. Även Döden skall du tåla intog en första plats. Jag väljer dock att läsa Evas öga.

12. Ny bekantskap på Bokus etta. Kristina Ohlsson med deckaren Tusenskönor. Jag välje dock att läsa bok nr 1 i serien som är Askungar.

13. Sommarens Nobelpristagare är Günter Grass.

14. Mons Kallentoft knep första Bokusplatsen med boken Vårlik. Jag äljer dock att läsa bok nr 1, Midvinterblod.

15. Jorden runt åker vidare till Oceanien/Australien.

16. Mari Jungstedt ligger etta på Bokus med sin Den farliga leken. Jag väljer dock att läsa bok nr 2 i serien som heter I denna stilla natt.

17. Carin Gerhardsen knep en förstaplats på Bokus med boken Mamma, pappa, barn. Men jag väljer istället att läsa Pepparkakshuset som är hennes första bok.

18. En sannolik historia av Karin Alvtegen tog nu förstaplatsen på Bokus. Perfekt då Karin även ingår i min Boktolva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0