Bästsäljare 2010, pocket

Här är de 20 böcker som sålt mest under 2010. Listan är hämtad från Svensk Bokhandel.


1. Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann - Jonas Jonasson, Pocketförlaget
2. Tre sekunder - Roslund & Hellström, Pocketförlaget
3. Hypnotisören - Lars Kepler, Månpocket
4. Dyngkåt och hur helig som helst - Mia Skäringer, Månpocket
5. Den dubbla tystnaden - Mari Jungstedt, Bonnier pocket
6. Boktjuven - Markus Zusak, Damm Förlag
7. Höstoffer - Mons Kallentoft, Pocketförlaget
8. Den orolige mannen - Henning Mankell, Pocketförlaget
9. 1222 över havet - Anne Holt, Pocketförlaget
10. Lyckan är en sällsam fågel - Anna Gavalda, Bonnier Pocket
11. I den innersta kretsen - Viveca Sten, Månpocket
12. En förtjusande man - Marian Keyes, Norstedts Förlag
13. Infiltratören: den smutsigaste härvan inom svensk - Lasse Wierup, Norstedts Förlag
14.Snabba cash - Jens Lapidus, Månpocket
15. Bara vanligt vatten - Kajsa Ingemarsson, Månpocket
16. Till dess din vrede upphör - Åsa Larsson, Bonnier Pocket
17. Igelkottens elegans - Muriel Barbery, Sekwa förlag
18. Skynda att älska - Alex Schulman, Månpocket
19. Hjärtdjur - Herta Müller, Bonnier Pocket
20. Aldrig fucka upp - Jens Lapidus, Månpocket

Oj, ingen lysande statistik direkt! Men jag har ju inte läst så mycket "ny litteratur" under året! Flera av böckerna finns dock i min bokhylla och kommer säkerligen bli lästa under året!

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag fick inte heller något resultat att skriva hem om. Av de böcker du har listat upp har jag läst Snabba Cash (sämsta boken ever)och Till dess din vrede upphör. Dyngkåt och hur helig som helst och Skynda att älska finns i min ägo men längre än så har jag inte kommit. Dessutom kommer jag att läsa Mons Kallentoft (tre böcker)innan året är slut.



Ditt resultat var nog inte så dåligt ändå :-)

2011-01-25 @ 06:46:33
URL: http://alkb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0