Det verkliga livet - Hanne Vibeke Holst

Jag gick ju som bekant med i Trilogiutmaningen och valde att läsa Hanne Vibeke Holsts trilogi om Therese Skårup. Den har ju några år på nacken och har stått oläst i bokyllan länge nu! Nu ha jag läst ut den andra delen i serien, Det verkliga livet.

 

När vi nu möter den gravida TV-journalisten Therese Skårup har komit hem från den riskfyllda Moskvaresan. Hon flyttar ihop med Paul och föder så småningom dottern Zarina. Genast tar moderskapet över hela Thereses liv och hon har till och med svårt att släppa in Paul i sin och Zarinas värld. På BB träffar hon den struliga tjejen Heidi som även hon är nyförlöst och som dessutom blivit lämnad av sin sambo - en rktig gangster. Paul får ett toppenjobb och flyttar till Odense under veckorna och deras förhllande börjar knaka i fogarna mer och mer...

Det här var en ganska tråkig fortsättning tycker jag. Det märks att den har några år på nacken! Precis som i första delen retar jag mig på Therese och har svårt att känna något för vare sig henne eller Paul. Hnadlingen maler på ända fram till typ 20 sidor från slutet när det äntligen blir lite spänning. Slutet är ganska öppet och jag känner att jag nog inte kan vänta alltför länge med att läsa sista delen!

Jag har tidigare läst och skrivit om;
Thereses tillstånd


Kommentarer
Postat av: Sarah

Triologier är ju verkligen antingen eller! Är de bra så har man liksom massor av underbar läsning framför sig, eller så blir det mest som en lååång uppförsbacke att bemästra... Den jag läser nu känns det hemskt att ens tänka att den kommer ta slut!!! =D

2011-02-24 @ 15:44:20
URL: http://www.cumlibrisnonsolus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0