Lyckan, kärleken och meningen med livet - Elizabeth Gilbert

Det här var segt, alldeles för segt. Men jag läste ut den till slut ändå. Jag har mycket svårt att ta till mig all positiv kriktik den här boken har fått och att den till och med har blivit film...

Det här är Elizabeth Gilberts självbiografi. Som olycklig kvinna lämnar hon plötsligt sin man och hela sitt liv i New York bakom sig för att resa ut i världen för att finna lyckan - ja, meningen med livet helt enkelt. Vi följer henne på en resa genom Italien, Indien och Indonesien.

Som sagt, den här boken har legat läääänge på nattduksbordet. Tråkigt och inte särskilt underhållande. Jag kommer förmodligen inte se filmen. Det mest intressanta i boken var sista delen, när hon befinner sig på Bali. Annars skumläste jag det mesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0