Kärleken är dödens motsats - Roberto Saviano

Jorden runt för 2010 är avklarad och jag är verkligen supernöjd! Så nöjd
att jag redan innan jag hade avslutat den här resan bestämde mig för att åka
med även under 2011. Sista resstoppet 2010 var Västeuropa och jag valde
att läsa Kärleken är dödens motsats.

Vi möter Maria, endast sjutton år och redan änka. Hon har förlorat
sin blivande make Enzo under ett militärt uppdrag i Afghanistan.
Maria vägrar inse att Enzo är död och tror att han kommer tillbaka
från de döda om hon bara fortsätter älska honom. Hon berättar om sin
sorg och vilsenhet.
  

Det här var en riktig tunnis på endast dryag 50 sidor. Läste ut den i ett naffs och
kommer nog inte minnas så mycket av den om du frågar mig om några månader.
Den lämnade inga större avtryck. Ibland är det skönt med något riktigt tunnt och
lättläst, men problemet är att man under så få sidor aldrig hinner lära känna
karaktärerna i boken. Jag har svårt att känna någonting för Maria även om hela
historien kantas av sorg och elände.. Nä, det här var inget som föll mig i samaken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0