En lycklig kvinna - Hanne Vibeke Holst

2011 års första utmaning är avklarad! Och dessutom precis i rätt tid! Tyckte det var perfekt med en trilogiutmaning då jag hade just den här trilogin av Hanne Vibeke Holst oläst i bokhyllan.

En lycklig kvinna är den avslutande delen i serien om journalisten Therese Skårup. Hon bor numera tillsammans med Paul och dottern Zarina har hunnit bli tre år gammal. Det knakar ganska kraftigt i deras förhållande och när Therese får besked om att hennes far ligger på sin dödsbädd åker hon dit för att vaka och det är nog detta som får henne att tänka om! Det är ingen lätt uppgift att kombinera ett framgångsrikt arbete med familjelivet och konflikterna blir bara fler och fler! Therese tackar ja till ett stort jobb i Budapest och det blir vändpunkten. Här träffar hon Miklós, en dansk-ungersk frilansfotograf, och hon blir ögonblickligen förälskad...

Måste säga att jag tycker det är ganska skönt att den här serien äntligen är slut! Den var sämre än vad jag hade förväntat mig. Dessutom har den ju några år på nacken nu och känns inte direkt högaktuell. Jag tar för givet att Hanne Vibeke Holst har utvecklat sitt författarskap och jag är trots allt ganska nyfiken på att läsa mer av henne! Har nämligen fler böcker av henne i bokhyllan!

Blir det fler utmaningar i samma anda kanhända?


Jag har också läst;
Therese tillstånd
Det verkliga livet

Kommentarer
Postat av: Hundöra

Grattis! Men trist att serien inte var som förväntat. Sånt är alltid en besvikelse.

2011-04-30 @ 17:32:06
URL: http://bokmarkt.hundora.se/
Postat av: Saga Granstedt

Hej hej vad rolig dina poster är! lär definitivt läsa dina inlägg igen! :) Hoppas du har en bra dag :)

2011-07-01 @ 12:39:39
URL: http://jade.se/reseguide

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0