Bokfrågornas ABC - del 20



Jag kör vidare med bokstaven T.


1. Berätta om en bok som handlar om turism! Oj, den var knivig. Skulle kunna välja Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige. Det är ju verkligen en gedigen resa han gör. Det är snart 3 år sedan jag läste den här boken och jag gillade den väldigt mycket!


2.
Har du någon favoritbok som blivit tv-serie? Oj, här skulle jag kunna räkna upp hur många som helst tror jag. Tex böckerna om Saltöborna av Viveca Lärn. Superserie verkligen! Jag gillade även dramatiseringen av Marie Hermanssons Mannen under trappan som gick för ett tag sedan. Är ju poppis med filmatisering av svenska deckare också just nu känns det som och även dessa brukar falla mig i smaken faktiskt!


3. Vilken är din favorittitel?
Även här finns flera svar. Tusen strålande solar är en vacker titel tex. Vila på gröna ängar låter ju trevligt!


4. Berätta om en bok där tillfälligheter spelar stor roll.
Den här fick jag fundera på länge och det närmaste jag kan komma är nog Tärningsspelaren av Luke Rhinehart där huvudpersonen låter tärningen, alltså slumpen/tillfälligheter helt och hållet avgöra hans vardag. En mycket skum bok...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0