Läsplanering maj 2010

Usch, nu börjar det bli alldeles för mycket! =)

1. Elin Wägner var förra periodens författare i utmaningen Klassiska skrivande svenskor. Har dock inte bestämt ännu vilken jag skall läsa av de två det finns att välja på!

2. Den här periodens författare i ovanstående utmaning är Maria Sandel.

3. Nobelpristagartmaningen har kommit fram till Orhan Pamuk.

4. Gao Xingjiang är också fritt fram att läsa nu i ovanstående utmaning som ju är min egen. Dåligt att jag ligger så efter i den utmaningen. Skärpning!  

5. Jorden Runt på 8 böcker fortsätter naturligtvis! Vi styr kosan mot Mellanöstern. Bestämt mig för att läsa Persepolis.

6. Ligger ju dessutom efter på min Jorden Runt. Nu har resesällskapet dragit vidare till Asien. Får skynda på litegranna nu!

7. Ännu mera efter i Jorden runt. Ojojoj... Här gäller Australien/Oceanien.

8. Deckarutmaningen fortsätter. Martin Edwards är månadens författare, men eftersom jag inte läser på engelska så väljer jag istället att läsa Karin Alfredsson som jag ännu inte stiftat bekantskap med.

9. Deckarutmaningen förra månaden bjöd på En röd hjätinnas död av Qiu Xiaolong som jag inte ens hunnit börja i ännu...

10. Ny Bokusetta är Äppeldalen av Deborah Smith så även den läggs till listan över böcker att läsa.

11. Även Syskonkärlek av Sheila O'Flanagan är ny Bokustoppsetta.

12. Yrsa Sirgurdardottir är april månads författare i Deckarutmaningen. Det tredje tecknet har länge intresserat mig så det ska bli intressant detta.

13. Deon Meyer är maj månads deckarförfattare. Död i gryningen verkar vara den första boken på svenska.

14. Alkemisten från Bokuslistan.

15. Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Också ny Bokusetta.

16. Utan ett ord ligger också med från Bokus.



Inser att det får bli en runda till bibblan snarast! Måste läsa av lite innan juni månad... =)

Kommentarer
Postat av: Lilla O

Skönt att du verkar vara sysselsatt... ;-) Det blir nästan stressigt att vara bokläsare ibland.

2010-05-12 @ 09:21:23
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0