Bokfrågornas ABC - del 8



  • Vilken huvudperson i en bok tycker du mest om?
    Oj, det finns ju hur många som helst att välja mellan! Två huvudpersoner som betytt mycket och som har följt med mig långt tid efter att jag läste ut boken är Mariam och Laila i Tusen strålande solar. Fortfarande har jag inte läst någon bok som berört mig på det här sättet.

  • Vem är den ultimata hjälten i böckernas värld?
    Frodo i Sagan om Ringen är för mig en riktig hjälte. Finns ju för den delen fler hjältar i den trilogin. Aragon tex...

  • Och den ultimata hjältinnan?
    Jag har ju precis läst den sista boken i Millenium-trilogin nu så den första hjältinna jag kommer att tänka på är såklart Lisbeth Salander. Hon är ju bara sååå häftig!

  • Vilken är den bästa historiska roman du läst?
    Är inte sådär jättebeläst i den genren, men gillar den faktiskt. Läste ett par böcker av Tracy Chevalier för några år sedan (före bloggen). Har fler av henne olästa i bokhyllan. Minns att jag gillade både Flicka med pärlörhänge och När änglar faller.

  • Kommentarer
    Postat av: Lilla O

    Oj, har jag missat dig?! Tyckte också väldigt mycket om att läsa om Mariam och Laila.

    2010-01-26 @ 20:47:20
    URL: http://lillaosblogg.wordpress.com

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0