Bokfrågornas ABC - del 12






  • Hur kommer du ihåg vilka böcker du läst? Skriver du listor? Absolut! Jag både bloggar och skriver listor för min egen del på datorn. Älskar att planera och skriva listor.. Inte bara när det gäller böcker och läsning!

  • Vad är din relation till lyriken? Har du någon favoritpoet eller favoritdikt? Är inte ett endaste dugg intresserad av lyrik...

  • Ledamöterna i Svenska Akademien är aderton till antalet. Vem är din favorit bland nuvarande och gamla ledamöter? Har du någon du inte förstår dig på? Knivig fråga.. Anser mig själv ha allt för dålig koll över dessa människor...

  • Sjung långsamhetens lov eller inte. Jag vill i alla fall att du ska berätta om en riktigt långsam bok som du läst. Carsten Jensens bok Vi, de drunknade var otroligt långsam och i just det här fallet var det bara negativt. Annars kan jag tycka det kan vara trevligt också med långsamhet (heter det verkligen så?!)

  • Kommentarer
    Postat av: Lilla O

    Har inte lyckats läsa vi, de drunknade ännu. Känns som om man behöver ha mycket tid till förfogande, så kanske det inte känns så långsamt?!

    2010-02-14 @ 11:00:22
    URL: http://lillaosblogg.wordpress.com

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0