Läsplanering december 2010

Det blir väldigt hårt att komma ifatt nu, men jag ska göra så got jag kan i allafall.

1. Andra juliboken i deckarutmaningen var Christian Jungersens Undantaget. Precis påbörjad.

2. Dags för nästa Nobelpristagare för den som känner sig manad! Sigrid Undset står på programmet.

3. Deckarutmaningen i augusti bjöd också på två deckare och för mig nya bekanstskaper! Christa von Bernuth..

4. och Maureen O´Brien.

5. I Jorden Runt far vi nu vidare till Sydamerika. Lite nyfiken på Den sista läsaren.

6. Elisabeth Gilek är september månads författare i Deckarutmaningen.

7. Enligt O:s deckarutmaning bjuder på Ramona Fransson. Har ju egentligen redan testat henne och har läst den första boken i serien. Passar nu istället på att läsa andra boken.

8. Den som känner sig sugen kan nu ta tag i Jean-Marie Gustave Le Clézio som är årets sista Nobelpristagare. Pinsamt att jag ligger så efter i min egen utmaning!

9. Jorden Runtresan far vidare till Nordamerika. Här blir det Paul Auster eftersom jag har den oläst i bokhyllan!

10. Deckarutmaningen i november bjuder på boken Mord.net av Dan Buthler som jag sprungit på överallt kan tyckas. Nu äntligen får jag chans att läsa den!

11. Lyckan, kärleken och meningen med livet klarade faktiskt att peta ner Hundraåringen från Bokustoppen åtminstone en vecka!

12. Klassiska kvinnors sista författare för i år blir Stina Aronson och jag ska läsa Hitom himlen hade jag tänkt!

13. Det rör på sig i Bokustoppen. Jo Nesbø är ny etta med sin Kackerlackorna. Men jag kommer istället läsa del 1 i serien - Fladdermusmannen.

14. Jorden runt vänder hem till Europa igen, närmare bestämt Västeuropa.

15. Ingrid Hedström är december månads deckarförfattare. Lärarinnan i Vilette är hennes första bok, vilket ju passar bra eftersom jag har den hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0