Dinosaurie Dino och hans vänner - Triss och Tess och Dinos kärleksproblem

front32


En ny bok om vännerna i Skogen. Den här gången kommer det två nya kompisar till vännernas gäng. Två nya dinosaurier, Triss och Tess. Men detta betyder inte bara festligheter, utan även bekymmer. I allafall för Dino som blir förälskad i Tess. Hur ska det gå? Kommer Triss och Tess stanna i Skogen hos vännerna?

I mina tidigare recensioner om böckerna i serien har jag verkligen hyllat den stora åldersgrupp (3-8 år) som böckerna faktiskt passar till, men i den här boken snävar författaren till gruppen något. Det här med kärlek kan ju vara lite svårt att förstå sig på när man är 3 år, som min pojk. Men vi har ändå läst och begrundat alla fina budskap och bilder. Nu har vi bara en bok kvar att läsa i serien, men jag hoppas att det kommer fler så småningom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0