Bokfrågornas ABC - del 16

Jag kör vidare! Den här gången med bokstaven P!



1. Pseudonymer används ibland av författare. Vad tycker du om det? Vilken pseudonym skulle du rekommendera oss att läsa? Jag är inte särskilt förtjust i detta fenomen och tycker mest att det är onödigt och förvirrande! Tror inte att jag läst så många författare som skrivit under pseudonym. Lars Kepler är den jag först kommer att tänka på. Lite av en besvikelse...


2.
Vem är din favoritpappa i litteraturens värld? Oj, vad svårt det här blev plötsligt. Kan inte komma på särskilt många framträdande pappor från litteraturen.


3.
Popularitet vs. kvalitet. Vad har du för åsikter om detta dilemma? Bra fråga det här. Allt som är populärt och som ligger överst på topplistorna är ju inte alltid bra. Det har man ju lärt sig nu efter väldigt många bottennapp. Samtidigt kan jag inte påstå att alla Nobelpristagare, om man nu ska kalla det för kvalitetslitteratur?!, är superbra heller. Har läst alldeles för många skitböcker även inom det området! Just på grund av detta försöker jag läsa väldigt blandat. Gammalt och nytt, populärt och mindre kända verk!


4. Pocket eller inbunden?
Hade frågan kommit för två år sedan eller innan dess hade jag svarat inbundet direkt, men nu har jag fullkomligt ändrat mig och svarat istället POCKET. Köper nu i stort sett endast pocket. Mest på grund av plastbrist och ekonomiska skäl...


Kommentarer
Postat av: enligt O

Det är bekvämt med pocket, men hemma läser jag ofta hårda böcker. I handväskan ligger dock alltid en pocketbok.



2010-08-19 @ 21:24:32
URL: http://www.enligto.se
Postat av: Therese

Pocket är ju helt klart smidigast när man är på resande fot! Men inbundet ser ju snyggast ut i bokhyllan! =)

2010-08-20 @ 17:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0