Snabba Cash - Jens Lapidus

Jens Lapidus imponerade inte alls på mig med sin debut Snabba Cash. Jag är väldigt besviken måste jag säga. Förstår att det inte är många som delar den här känslan med mig när jag surfar runt bland bokbloggarna!



Man får stifta bekantskap med ett stort antal personer under handlingens gång. Det är JW, Stureplanskillen som gör vad som helst för pengar. Det är Jorge, som lyckats rymma från Österåkerfängelset. Det är Mrado, som jobbar åt den mäktige Radovan. Han drömmer om ett hederligt liv tillsammans med sin dotter, men vägen dit är lång. Förrutom dessa huvudpersoner är persongalleriet kantat av en massa juggar, langare och andra värstingar. Boken utspelar sig alltså i Stockholms undre värld och handlingen består av en massa brott, uppgörelser och ännu fler brott...

Nä, det har var ingen bok för mig. Jag upplever den som rörig och våldsam. Har svårt att hålla reda på alla utländska namn och vem som utförde vilket brott osv. Jag blir inte ett dugg sugen på vare sig filmen eller den uppföljande boken Aldrig fucka upp. Nä, jag tror att jag lämnar Lapidus bakom mig här och nu.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Tråkigt att du inte gillade den! :) Själv håller jag den för en av de bästa böcker jag läste (eller lyssnade på, om man ska vara petig) förra året. :)

2010-04-11 @ 15:54:10
URL: http://www.bokblomma.com
Postat av: Annika

Jag håller med dig: jag läste (eller snarare bläddrade mig igenom) Snabba cash, glömde bort den och bestämde mig redan där och då att jag hade fått nog av Jens Lapidus.

2010-04-12 @ 06:45:37
URL: http://alkb.se
Postat av: Emma

Jag har inte last den alls, intressant att den vacker sa olika tankar. Bara det kasnke gor det vart att lasa den?

2010-04-20 @ 13:11:00
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0