Sandor slash Ida - Sara Kadefors


Snubblade över den här boken lite av en slump faktiskt. Hittade den i en bekants bil när vi var på väg till Ullared i helgen, och kunde inte låta bli att börja läsa den. Har inte läsa något av Sara Kadefors tidigare.

Sandor är killen som dansar balett på fritiden och som blir kallad bögdjävul i skolan. Ida är tjejen som bor med en strulig mamma och som hänger på fester allt som oftast. Sandor är den töntiga oskulden och Ida är den snygga tjejen som kan få vilken kille hon vill.
Dessa två vilsna tonåringar träffas av en slump i en chatt och en speciell vänskap uppstår mellan dem. Men hur ska man bete sig när man skall träffas i verkligheten? Hur skall man våga vara sig själv?

Sara Kadefors
vann Augustpiset 2001 i kategorin Bästa Ungdomsbok med Sandor slash Ida och det kan jag absolut förstå. Nu tillhör ju inte jag målgruppen ungdomar längre, men tycker ändå att boken är riktigt bra!
En verklighetstrogen historia där man känner igen sig själv på väldigt många plan och i många händelser.
Språket är ganska slarvigt, vilket stör mig emellanåt. Men hade jag varit yngre hade jag nog älskat det ungdomliga sättet som boken är skriven på. Det här är en lättläst och snabbläst bok med mycket driv.
Ska ge Kadefors vuxenböcker en chans nu också tror jag!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Läste den för några år sen, tyckte den var jättebra =)

2009-09-08 @ 16:01:02
URL: http://bokbloggen.webblogg.se/
Postat av: Anonym

chacha ;)

2009-09-15 @ 10:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0