Hur bokig är du?

Den här lilla enkäten har snurrat runt på en del bokbloggar har jag sett. Från början kommer den från senaste numret av Vi Läser.



1. Är du ständigt försjunken i tankar om litteraturen?
Inte ständigt, men väldigt väldigt ofta ja...

2. Tycker du att en tillvaro utan böcker vore begränsad, tråkig och intetsägande?
Självklart! Kan inte tänka mig att leva utan böcker!

3. Blir du rastlös och irriterad när du inte får läsa?
Ja, det händer nog ibland.


4. Läser du för att få lindring när du mår dåligt?
Nej, det kan jag nog inte påstå! Läser inte mer än annars även om jag är inne i en "mår dåligt period".


5. Känner du att tiden aldrig räcker till för allt du skulle vilja läsa?
JA!! Hela tiden. Sååå mycket böcker och såååå lite tid!


6. Kan du ha svårt att sluta läsa när du väl börjat?
Ja, det händer ofta och då läser jag överallt hela tiden, så fort det blir några sekunder över!


7. Händer det att du låter bli att göra något du borde ha gjort för att läsa i stället?
Ja, det händer ofta. Om jag tex har en kväll själv hemma då jag kanske planerat in städning, strykning eller liknande.. Då brukar jag istället hamna i sängen eller soffan med en bok!


8. Har anhöriga eller vänner tyckt att du läser för mycket?
Nej, inte alls. Det är ju i stort sett min enda hobby vid sidan om familjen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0