Dinosaurie Dino och hans vänner - Fotbollsdagen

dino1_cover_webb5



Jag fick en förfrågan från Dennius Förlag för ett tag sen om jag ville läsa och skriva om några av deras böcker. Jag tyckte det verkade intressant och tackade såklart Ja!

Först ut blev boken Dinosaurien Dino och hana vänner - Fotbollsdagen med text av Aleksandar-Pal Sakala och bild av Jennifer Andersson.

Dino och hans bästa vän krokodilen Krocky skall anordna en fotbollsdag i skogen. Tillsammans hjälps dem åt att samla ihop alla sina vänner. Även om inte alla är överrens om reglerna blir det en trevlig fotbollsdag. Det viktigaste är ju inte att vinna, utan att ha roligt! Efter matchen bjuder Dino in allihop på middag i sin grotta.

På boken står det att den passar för barn mellan 3 och 8 år. En perfekt högläsningsbok för de allra minsta barnen och en bra nybörjarbok med lätt och stor text för alla som precis läst sig läsa själva. Fotbollsdagen är den första boken i serien om Dinosaurien Dino och hans vänner i skogen. Jag hänger upp mig på det lite slarviga språket ibland. Det märks att det inte är någon van författare som skrivit texten. Men historien är bra och budskapet i boken är ju viktigt. Ett extra plus för vackra och färgglada illustrationer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0