Sanningen om Zarah Leander

Som jag tidigare berättat var Andersson Pocket vänliga nog att skicka mig ett par recensionsexemplar av diverse böcker. Sanningen om Zarah Leander var egentligen inte alls en bok i min smak, ett historiskt reportage... Men ändå blev jag nyfiken och nu är boken redan utläst.


Det här skulle man väl kunna kalla en fakta- reportagebok. Bosse Schön tar upp Säpos hemliga akter om Zarah Leander. Vad är egentligen sant om allt som sagts om Leander under 1900-talet. Ja, döm själva!

Det här var en ganska tunn bok och särskilt svårläst var den inte heller. Ett intressant ämne! Jag är själv överraskad över hur nyfiken jag blev. Bosse Schön har ju även skrivit böcker om Hitler, som nu även gått som serie på TV. Är du intresserad av Andra världskriget så ska du absolut läsa det här!


Sanningen om Zarah LEander av Bosse Schön

Kommentarer
Postat av: janne

Det som är intressant med Bosses bok är att han friar Zarah från all kritik men skarpt anklagar Sverige för statliga integrationsövergrepp mot en enskild medborgare. Vilket är sant men inget skadestånd har betalats till Leanders efterlevande skamligt nog. Läs gärna Jutta Jacobis bok om Zarah, mycket bra!

2009-05-06 @ 15:56:35
URL: http://zarahleander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0