Älskling, vi blir...

Jag fick möjligheten att ta emot ett par
recensionsexemplar från Ramona Fransson
och hennes egna förlag. Däribland fanns hennes
självbiografi Älskling, vi blir inte med
barn
som jag genast började läsa.

Boken är alltså en självbiografi och
Ramona berättar om sin 17 år långa
kamp för att bli gravid. Hon genomgår
ett flertal tester och olika försök för att
bli med barn, men ingenting verkar lyckas!
När de eviga tankarna och drömmarna
om barn håller på att knäcka hennes
förhållande med Krister bestämmer dem sig för att sluta sträva efter att bli föräldrar och äntligen infinner sig lugnet!

Det här är en bok som alla bör läsa tycker jag, även dem som inte är ofrivilligt barnlösa! Ramona skriver oerhört detaljerat och öppenhjärtligt om sin kamp för att bli gravid. Jag har både skrattat och gråtit under tiden jag läst boken. Boken är också en bra faktabok för mig som inte visste så mycket om det här med ofrivillig barnlöshet. Jag har aldrig tänkt så mycket på att det finns par som faktiskt inte kan få barn. Jag känner en sådan oerhörd tacksamhet för min son efter att jag läst den här boken.


Kanske känner du istället igen boken med det här omslaget!
Grått och dystert och med en bild som bara skriker ut barnlöshet!
Jag tycker att förlaget gjorde helt rätt i att byta omslag och dessutom
förkorta titeln på boken till Älskling, vi blir... 





Ramona Fransson har även skrivit deckarna Dyrbar kärlek,
Iskall hämnd
och Mord i Skärhamn. I mars kommer dessutom
den nya boken Lyckohjulet ut.




Kommentarer
Postat av: Ramona Fransson

Hej Tessan,



Jag bugar mig ödmjukt och tackar tusenfalt för den fina recensionen. Det gör mig glad att något jag har skrivit kan beröra.

Hälsningar

Ramona Fransson



2009-01-24 @ 11:55:04
URL: http://www.anomar-forlag.se
Postat av: Therese

Ja, det beror sannerligen! Kan tänka mig att det är ovanlgt för dig att höra eftersom du annars bara skriver deckare. Inte hunnit läsa någon av dem böckerna ännu, men allihopa väntar i läshögen! =)

2009-01-24 @ 13:13:03
Postat av: segsliten

Tack för fina boktips. Ska skriva ner dem så jag inte glömmer dem.

Kram ☺

2009-01-24 @ 20:56:28
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag har en liten fråga! Hur har du fått in den där: Läser just nu saken?

2009-01-26 @ 21:36:35
URL: http://krabba.blogg.se/bok
Postat av: Therese

Linda



Förstår inte riktigt vad du menar!?

2009-01-27 @ 09:15:32
Postat av: Eva

Låter som en bok för mig! Tack för tipset!

2009-01-29 @ 09:44:50
URL: http://boktokig.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0