Innan jag dör



När jag har sett den här boken tidigare har jag alltid trott att det har varit en självbiografi. Men Jenny Downhams Innan jag dör är alltså en helt vanlig och påhittad roman.

Sextonåriga Tessa har cancersjukdomen Leukemi och hon vet att hennes tid kvar i livet är knapp. Hon gör upp en lista över saker hon måste hinna göra innan hon dör. Överst på listan är att bli av med oskulden. Andra punkter är tex att prova droger, bryta mot lagen och säga ja till allting.  Desto längre tid som går ju längre blir även Tessas lista. Hon vill hinna med mycket mer, men tiden blir mer och mer knapp.

Jag tycker om den här boken. Det känns trots allt som att läsa en självbiografi eller en dagbok. Trots att boken tar upp ett väldigt tragiskt tema så är den ändå inte särskilt sorglig. Jag har till och med dragit på smilbanden vid ett par tillfällen. Läs den! Du kommer säkerligen inte ångra dig!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Har viljat läsa den länge, den verkar riktigt bra! :)

2009-02-08 @ 15:39:34
URL: http://bokbloggen.webblogg.se/
Postat av: Therese

Ja, läs den. Den är bra! Verklig!

2009-02-08 @ 16:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0