TemaTrio: Djur



Dags för en ny TemaTrio. Ligger visst en omgång efter ser jag! I den här omgången var det DJUR som stod på programmet.

1. Ulf Nilssons bok Alla små döda djur är en helt underbar bok om djur och om döden. Boken handlar om tre vänner som bestämmer sig för att bilda en egen firma som skall hjälpa alla små döda djur att få en fin begravning. En bra bok att läsa när barnen börjar fundera kring döden.

2. Mannen som kunde tala med hästar av Nicholas Evans är en annan bra bok där djur har en väldigt framträdande roll. Grace och hennes älskade häst Pilgrim skadas svårt i en ridolycka. Den enda som kan hjälpa Pilgrim tillbaka Tom Booker som kan tala med hästar. Längesen jag läste den här boken, men jag minns att den var helt underbar!

3. Ganska svårt att komma på en tredje läst bok som innehåller betydelsefulla djur. Men jag tror att mitt val faller på Berlinerpopplarna av Anne B Ragde. Här är det grisarna som spelar en viktig roll i bokens handling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0