Bokenkät

Jag är aldrig sen med att anta en bokenkät när jag får chansen. Den här hittade jag här!

1. Den värsta läsupplevelse du haft?
Det är nog Ögats historia som vi läste i klassikerutmaningen i somras. Huamejja! Det är varning på den!!

2. Vilken bok har påverkat dig mest hittills?
Oj.. Det är svårt. Men Tusen strålande solar påverkade mig så starkt att jag till och med grät. Jag som aldrig gråtit av en bok tidigare!

3. Har du läst någon bok som du blivit riktigt skrämd av?
Joe Hills En hjärtformad ask var läskig. Den vågade jag inte läsa när jag var hemma ensam på kvällen/natten!

4. Vad använder du som bokmärke?
Lite allt möjligt. Ibland inget alls, eller bibliotekskvitton eller vanliga bokmärken!

5. När brukar du läsa? Hemma, på jobbet, på morgonen, på förmiddagen, på kvällen, innan du lägger dig...?
Med småbarn blir det numera inte så mkt läst! Men jag försöker läsa efter lilleman somnat och innan jag själv somnar.

6. Vad var den första bok du läste?
Kan inte svara på det!

7. Vad är bättre, pocketpärm eller inbundet?
Alltid föredragit inbundet, men nu köper jag mer och mer pocketar.. Mest pga platsbrist! =)

8. Vilken bok läser du nu?
Flugornas herre av William Golding.

9. Och vilken sida är du på?
Någonstans nära slutet!

10. Brukar du lämna "kännetecken" i dina böcker? (klottrar i dom, spiller mat/dryck på dom & andra barbariska åtgärder?)
Nix, aldrig med vilja åtminstone!

11. Påverkar titeln/omslaget dig om du överväger att läsa en bok?
Absolut! Framför allt när jag är på biblioteket. Då hugger jag bara tag i de böcker som ser intressanta ut på omslaget!

12. Sidantalet, då?
Nej, det är oviktigt!

13. Brukar du bläddra fram till sista sidorna för att få reda på slutet?
Absolut inte.

14. Finns det någon bok du läst flera gånger?
Jag är dålig på att läsa om faktiskt.

15. Har du råkat ut för någon olycka som böcker varit orsaken till?
Nej

16. Brukar du sälja/ge bort dina böcker eller klänger du dig maniskt fast vid dem, även om det är någon bok du inte gillar?
Jag har köpt köpt och köpt... Aldrig sålt eller kastat eller gett bort. Men nu är det liksom fullt så jag har börjat gallra ur en del faktiskt!

17. Tar du med dig boken du läser på toa?
Det händer ibland.

18.  Just det, läser du i badrummet?
Läser aldrig i badkaret, men ibland på toaletten! =)

19. Har du något boksystem? Skriver du upp vad du läser/ska läsa/ ska köpa/ köpt för böcker? Skriver du kanske till och med läsdagbok?
Ja, här på bloggen. Annars inget!

Kommentarer
Postat av: Noémi

Vad roligt att du gjorde den! :) Det är kul att läsa andras svar.

2008-11-19 @ 15:13:53
URL: http://canillion.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag nappar alltid på sådana här enkäter! Är ju så roligt!

2008-11-19 @ 20:16:04
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0