Lästrio igen



Nu är det dags för en ny lästrio! Den här veckan är det böcker som utspelar sig i Stockholm som gäller. Tål att funderas på...

1. Liza Marklunds böcker om Annika Bengtzon är de första jag kommer att tänka på.

2. Stieg Larssons böcker. Skäms nästan för att erkänna det, men än så länge har jag bara läst den första boken i trilogin. De andra få måste bli sommarens projekt.

3. Väljer här att placera Jonas Gardells böcker om Juha. Utspelar sig i och för sig i Sävbyholm som ligger precis utanför Sthlm, men de får vara med ändå!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Du svarar nästan som jag :) Hade glömt Gardell...
Jag har länge funderat på Paulrud. Främst Kärleken till Sofia Karlsson. Kanske i sommar?
Jag tar med mej frågorna från Strandberg och kikar in på utmaningarna. Möss och Människor är lättläst och riktigt bra, något att läsa många gånger även om jag vet hur det går.
Nä, bäst att sätta igång.
//Lotta

2008-05-05 @ 19:12:26
URL: http://elensar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0