En dag ska jag berätta om mamma

134182-63

Karin Thunbergs En dag ska jag berätta om mamma blev nästa bok att bli utläst! Den kom ut tidigare i år och jag blev nyfiken på den eftersom den utspelar sig här där jag bor!

Det här är Karins berättelse om sin mammas- och även hennes död.  Karin återvänder till ön i Karlskrona skärgård, där hon vuxit upp, för att minnas och förstå. Med sig har hon minnen, brev och journaler från psyket.  Hon berättar om hur hennes mamma blev en "sopmamma" och hur hon samlade på allt. Hon mådde allt sämre psykiskt. Karin skäms å sin mammas vägnar och lovar sig själv att aldrig bli som henne.

Det här var en lättläst bok. Tyckte om den på ett sätt men känner ändå inte riktigt att man får riktigt grepp om historien. Handlingen hoppar väldigt mycket fram och tillbaka i tiden, vilket ibland känns lite förvirrande. En sorgsen historia. Den får 3 av 5 möjliga.

Karin Thunberg har skrivit
Mellan köksfönstret och evigheten 2006
En dag ska jag berätta om mamma 2008


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0