Listor listor...

Jag har som så många andra bloggare en förkärlek till listor av alla de slag! Har sett att det är många bloggare som nu svarat på en ny bokenkät som jag har missat! Här kommer mina svar!

1. Vilka är de senaste tre böcker du läst ut?

- Namnet på boken är hemligt av pseudonymous bosch
- Tyskungen av Camilla Läckberg
- En dag ska jag berätta om mamma av Karin Thunberg

2. Vilken bok var den allra första du läste?

Oj, svår fråga. Det jag kom ihåg som var det första jag läste själv.... Hmm,... Vet inte. Läste mycket av Wahlströms lättlästa böcker vet jag. Hästböcker, Sune och liknande..  

3. Har du en favoritbok som av någon anledning har betytt extra mycket för dig?

Har ingen bok som betytt jättemycket. Visst har man favvisböcker. Den senaste i raden är ju Tusen strålande solar. Men ingen bok har drastiskt förändrat mitt liv!

4. Vilken är din favoritgenre?

Läser allra mest deckare och kriminalromaner. Men försöker att läsa blandad litteratur.

5. När är din favoritlästid?

Sedan Felix kom till världen blir det numera mest lästid på kvällen innan man somnar.

6. Har du någon favoritförfattare?

Har så många som jag gillar. Läser alla böcker av Läckberg och Marklund. Margit Sandemo står även högt i kurs...

7. Vad läser du just nu?

Just nu tragglar jag mig igenom Öster om Eden med Steinbeck.. Inte kommit så vidare långt ännu, men jag kämpar på. Den är tung så jag måste läsa annat samtidigt känner jag. Men just nu är det bara den som är igång.

8. Har du någon bok du längtar efter att läsa?

Sjöjungfrun av Läckberg och de tre pocketarna jag nyss köpte med Roslund & Hellström.

9. Varför läser du böcker?

Ett sätt att slappna av och fly från vardagen en stund.

10. Kommande projekt?

Slutföra läsutmaningarna såklart!

Kommentarer
Postat av: boksnoken

Listor är kul :-). Jag läser din blogg med nöje - själv har jag inte bokbloggat så länge, men jag hoppas du vill titta in hos mej då och då.

2008-06-29 @ 20:39:27
URL: http://boksnoken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0