Lästrio



Det var ett tag sedan jag hängde på Petras lästriosar nu! Men den här gången var det lätt! Temat är Böcker som bara blev stående och här är min lista;


1. Ann Moore har skrivit romanerna Gracelin O'malley, Irland farväl och När morgondagen gryr. Jag köpte dessa böcker i en och samma bok för ganska längesen efter att ha läst en massa gott om dem överallt, men sedan dess har den tjocka boken bara stått i bokhyllan och samlat damm. Har inte riktigt känt för att ta mig an den jättelika tegelstenen ännu...

2. Arne Dahls första kriminalromaner om A-gruppen står olästa i bokhyllan sedan bokrean förra eller förrförra året...

3. Vilhelm Mobergs Utvandrarna, Nybyggarna och Sista brevet till Sverige köpte jag också på en bokrea en gång för ett tag sedan. Har många gånger tänkt plocka fram och läsa, men nej... Känns som ett tungt projekt. Har dessutom Raskens stående i bokhyllan, även den oläst. Skämmes...



Nåja, man kan ju hoppas att dessa stackars böcker inte kommer förbli olästa för all framtid, men vi får väl se...


Kommentarer
Postat av: Linda

Du måste läsa böckerna under punkt 1 och 3!

2008-06-16 @ 22:30:23
URL: http://krabba.blogg.se/bok
Postat av: läslus

Nu vet jag att jag är några år efter men du måste bara läsa böckerna av Ann Moore!! Vill så gärna höra vad du tycker om dom. Själv älskar jag dom och jag läst dom på både svenska och engelska flera gånger :)

2010-04-25 @ 12:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0