Hemlig bok



Idag låg ett mycket hemligt paket i brevlådan. Paketet innehöll en mycket hemlig bok skriven av en mycket hemlig författare. Vet inte någonting om boken egentligen mer än att den kommer från Raben & Sjögren. Med i paketet låg även ett litet kort med en varningstext att man inte skulle läsa boken om man inte absolut var tvungen!

Eftersom jag är så jädrans nyfiken så började jag ju naturligtvis läsa direkt. Till min förvåning bestod första kapitlet bara av en massa xxxx xxxxxxxx xx x xxx xxxxxxx. Hemligt hemligt!

Ska genast återgå till läsandet och se vad det är för hemlisar som gömmer sig i handlingen!


Uppdatering

Jaha, nu är boken utläst! Ett roligt sätt att skriva en bok på måste jag säga. Väldigt annorlunda.. Boken handlar i allafall om elvaåringarna Cassandra och Max-Ernest och en försvunnen trollkarl. I trollkarlens hus hittar barnen en låda med dofter. Det är den här lådan som är början på ett otroligt äventyr..

Eftersom boken ska vara såååå himla hemlig är det väl inte värt att avslöja mer!? Läs den istället!
Jag ger den 3 av 5 möjliga.

Kan inte låta bli att fundera på vem som egentligen är författaren?! Någon som vet?

Kommentarer
Postat av: Jessie

hej! åh vad spännande, genast blir man sugen på att läsa boken. vilket enkelt knep egentligen för att väcka folks uppmärksamhet. hur har du gått tillväga för att få böcker skickade till dig från förlag? (vilket jag antar att detta var. Om du inte är en lyckligt lottad flicka som får böcker från okända människor. Det vore ju iofs helt fantastiskt och amélie från montmartre-aktigt).

2008-06-18 @ 17:23:42
URL: http://stellasbokblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0