Från A till Ö



Malin
kunde inte låta bli att starta ett nytt projekt efter de populära Bokfemmorna.

Det nya projektet heter Böcker A - Ö. Första bokstaven ut blir W. Utmaningen är att nämna en bok OCH en författare på bokstaven. Någon som ni gillar, avskyr, skrattar åt, gråter till, skräms av. Ja, listan kan göras lång men motivera ditt val så vi vet om vi ska hänföras eller skrämmas bort.

 - Författare på W
på min lista blir Karin Wahlberg. En av de bättre svenska deckarförfattarna tycker jag. Jag har så gott som alla hennes böcker i bokhyllan, men har inte hunnit igenom allihop ännu.


- Bok på W blir lite värre för min del eftersom jag bara läser böcker på svenska. Kan inte komma på en enda bok som jag läst som börjar på bokstaven W. Men jag kör en fuskis och väljer White Teeth av Zadie Smith, Vita tänder på svenska. Jag kan inte stoltsera med att jag läst den. Köpte den för flera år sedan när den precis kom ut i pocket. Har börjat i den säkert 4-5 ggr, men har aldrig kommit längre än ett par kapitel.. Numera är det ju emot mina principer att börja i en bok och inte läsa färdigt den så jag kanske får ta tag i den igen om jag orkar.. Är den så dålig som jag tror?

                                                                                                     

                                                                                


Kommentarer
Postat av: Jessie

jag läste den för flera år sen, men då tyckte jag den var fantastisk! ge den en chans till, vet jag. :)

2008-06-29 @ 01:04:26
URL: http://piccolastella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0