Kulturfyran - Bibliotek

 På Kulturbloggen finss Kulturfyran! Jag hänger såklart på!

1. Hur skaffar du de flesta av de böcker du läser? Köper eller lånar? Köper inbundna böcker eller pocket?
Tills för ett tag sedan var jag "tvungen" att äga alla böcker jag läste. Men nu har jag förståt att ska man äga allt man läser behöver vi såååå mycket mer plats än vad vi har. Så numera har jag börjat låna på biblioteket igen. Köper förstås en hel del fortfarande, men lånar mkt. Får även en del böcker skickade till mig från olika förlag. Oftast blir det inbundet, men på senare tid även en hel del pocket.

2. Hur ofta går du på bibliotek?
Här ligger biblioteket i anslutning till ålderdomshemmet så det är ALLTID öppet. Snacka om lyxigt. Är där ofta, även utan att låna nånting ibland.

3. På bibliotek finns ju ofta nuförtiden datorer att sätta sig vid och surfa och filmer att hyra också och en tidningshörna. Där brukar också arrangeras konstutställningar. Utnyttjar du bibliotek till något mer än låna böcker?
Nix

4. Och ja: vilken bok läser du just nu?
FORTFARANDE Öster om Eden, men även Sjöjungfrun av Läckberg nu.

Kommentarer
Postat av: Rosemari

Jag sätter mig ofta i biblioteket och har med min dator och sitter där och skriver på olika projekt jag håller på med. Jag blir så inspirerad av alla rader av böcker och alla berättelser som finns i dem.

2008-07-12 @ 09:12:47
URL: http://kulturbloggen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0