Bokstaven P

Nu är det dags för en ny bokstav i Malins utmaning med Böcker A-Ö. Den här gången blev det P.
Nytt från förra gången är att man nu också skall välja en litterär karaktär på bokstaven. Får se hur bra det kommer gå!?

- Författare på P får den här gången bli Dave Pelzer. När hans första bok Pojken
 som kallades DET kom ut läste jag den flera gånger efter varandra. Den var
så otroligt gripande. Även nästa bok läste jag med stort intresse, men när det sen kom fler och fler och fler så liksom blev det för mycket. Det finns ju trots allt en gräns på hur mycket man kan mjölka ur en historia...

- Bok på P blir Predikanten av Camilla Läckberg. Tycker kanske egentligen inte att det är den allra bästa hon skrivit, men bra är den! Är det någon som mot förmodan inte provat Läckberg så är det verkligen på tiden nu!

- Litterär figur på P var ju såklart lite svårare. Får man välja Nalle Puh tros? Har en otrolig förkärlek till Puh och hans vänner. Har både mjukisdjur, filmer, handdukar, böcker mm med gänget i berättelserna om Sjumilaskogen. Tur att jag har fått barn nu så jag i allafall inte behöver känna mig löjlig när jag handlr i leksaksaffären! =)

Kommentarer
Postat av: boksnoken

Jag håller med om Dave Pelzers böcker, det blev lite för mycket, även om hans historia är gripande. Den sista boken läste jag aldrig.

2008-07-04 @ 21:11:37
URL: http://boksnoken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0