Samlingar

Jag har precis varit inne på Tradera och vunnit/köpt ytterligare några exemplar i serien Sagan om Isfolket. Har som mål att försöka göra min samling komplett nu under detta året. Har en hel del böcker kvar att köpa. Serien innehåller ju 47 delar så det tar sin lilla tid!

För ett tag sedan bloggade Bokidioten om det här med samlingar. Intressant ämne det här faktiskt. Jag har nog egentligen inte så många samlingar där jag känner att jag verkligen MÅSTE ha alla exemplar. Det är nog Sagan om Isfolket bara. Att jag sedan har alla tex Läckbergs, Marklunds och Dan Browns böcker i hyllan är ju en sak. Men jag känner inte att det är tvunget...

Men visst finns det ju böcker som man känner att man verkligen verkligen vill äga.....

Har ni några böcker som ni samlar på? Några särskilda serier eller en särskild författare där ni har köpt eller har som mål att införskaffa alla exemplar?


Kommentarer
Postat av: Annika

Jag måste äga alla böcker av författare jag gillar! Det stör mej att jag saknar några böcker i en del serier och nu försöker jag komplettera mina samlingar. Bl a saknar jag några böcker av Elizabeth George. Men på sistone har jag gjort en hel del fynd på Tradera - jag som inte brukade köpa böcker där förut. Oj, vad nöjd man känner sej när man vinner en auktion till ett bra pris och får en bok man letat efter! Jag saknar också en del böcker av Henning Mankell.

2008-01-31 @ 17:45:37
URL: http://annikasbokblogg.blogspot.com
Postat av: Therese

Jag köper allt antikvariskt jag kan hitta av Pär Lagerkvist. Jag har också nästan lyckats samla ihop hela Joyce Carol Oates produktion (på svenska). Detta är mina två samlingar. =)

2008-02-01 @ 10:36:25
URL: http://bokbloggen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0